A Mesebeli torna (röviden Mebeto) egy egyedi, saját koncepció alapján felépített élménytorna! A Mebeto zenés élményórák során a nyolc intelligenciát kívánom fejleszteni. A foglalkozások fókuszában az érzelmi, értelmi, szociális és a környezeti intelligencia fejlesztése áll!
A Mebeto-ban mindaz megvan, amire egy gyermeknek szüksége van: mese, játék, zene, varázslat, bábozás, mozgás, táncolás, éneklés, önmegvalósítás. Mindez együttesen egy utánozhatatlan összetett élmény.
A Mebeto eszközrendszerével minden gyermek megközelíthető, elvarázsolható. Sőt mindegyikük garantáltan sikerélményben részesül, hiszen véleményem szerint „mindenki jó valamiben”!
A Mebeto mesék saját mesék, melynek lélegző szereplői mi magunk vagyunk. A mese bárhogyan alakulhat, éppen ezért nincs két egyforma Mebeto.
A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. A mesebeli szituációk során megtapasztalhatja az érzelmi biztonságot, melyben el tud lazulni és feszültségeit, napi félelmeit is fel tudja dolgozni. Lehetősége van a gyermeknek ezeket nemcsak megélni, hanem ki is mondani és ki is mozogni magából!
Mesealakok, mesehősök bőrébe bújva játszva ismerkednek meg a résztvevők környezetünk szereplőivel, és az őket érő káros hatásokkal. A mesében interaktív módon befolyásolhatják a történet menetét. Ezt még jobban elősegíti a jól megválasztott zene és a bábjáték, valamint a sok-sok mozgás.
A bábjáték összetett élményt kelt, a teljes személyiséget fejleszti: nyelv/tárgy/mozgás esztétikája, segíti az érzelmi azonosulást, fejleszti a produktív és reproduktív fantáziát, a verbális- és metakommunikációt, a mozgás koordinációt, fokozza az önbizalmat, a báb mögé bújva a gyermek bátrabban szólal meg, könnyebben leküzdi a gátlásait.
A bábokkal pont úgy bánunk, mint az emberekkel, finoman, lágyan szeretettel és tisztelettel. Ezért erős koncentrációra (nehogy leejtsük, nehogy megbántsuk, megijesszük), figyelemre (jól érezze magát kezünkben) tiszteletre és fegyelemre nevel a velük való bánásmód.
Egyedi módszeremmel, úgy érzem, hogy megkönnyítem a gyermekek számára a környezettudatosság és a klímaváltozás befogadását. Meséimben helyet kapnak a környezetvédelem fontosságát hangsúlyozó szituációk is. A mesebeli történetekben a gyermekek könnyebben befogadják a fontos információkat.
A Mesebeli tornában meseterápiás módszereket, drámapedagógiai módszereket, élménypedagógiai módszereket egyaránt használunk. A pszichodráma technikákat is alkalmazzuk.
A Mesebeli Torna mozgásfejlesztése során iskolaelőkészítő gyakorlatok (McKenzie tornagyakorlatok- gerincizmok erősítése, lábtorna) jóga gyakorlatok, Ukido gyakorlatok, Alapozó terápia gyakorlatok, TSMT gyakorlatok is helyet kapnak. Természetesen feszültségoldó technikákat is alkalmazunk. Tapasztalataim szerint az óvodás korosztály igen fogékony a környezettudatosságot fejlesztő órákon. Ráadásul még idejében el kell kezdeni a környezetvédelemről és a klímaváltozásról a gyerekek felvilágosítását, mert ők a jövő nemzedéke és ők tehetnek majd legtöbbet Földünk megmentéséért! Véleményem szerint nem lehet elég korán elkezdeni gyermekeink felvilágosítását a klímaváltozásról, természetesen a korcsoportnak megfelelő módon a zene, a mese és mozgás hathatós segítségével. Ezzel a módszerrel könnyebbé tesszük a tanulási folyamatot, mivel több érzékszervet is bevonunk az ismeretek elsajátításába.
Meggyőződésünk, hogy minden gyermek egyedi, különleges, megismételhetetlen, és szerethető kincs!
„Minden gyerek egyedi, és mint ilyen, joga van elvárni személyisége tiszteletben tartását,
szüksége van arra, hogy saját ritmusának megfelelően éljen és pihenjen,
joga, hogy ne legyen mindig tiszta és tökéletes,
joga van hibázni,
szüksége van a feltalálásra és alkotásra,
szüksége van esztétikai érzelmekre,
joga van bármiféle tudás megszerzésére.”
(Celestin Freinet)
A felnövekvő társadalom, azaz gyermekeink bio- pszicho- szociális jólétének, a magabiztos személyiség kialakulásának elősegítése egy szórakoztató élménytornával. A MEBETO során az élményen túl, a következő készségeket kívánom fejleszteni: érzelmi, nyelvi, zenei, logikai, természeti, szociális és kognitív intelligencia, ill. agresszió- és konfliktuskezelés, kudarctűrés, stresszlevezetés, felelősségvállalás stb. A Zöld Mesebeli torna foglalkozások kiemelt célja környezetünk védelme, a természet szeretetének hangsúlyozása, azaz egyfajta felelősségtudat átadása, mely cselekvésre ösztönöz. Álmunk nem kisebb, mint a környezetvédelmet normává tenni!
A Mesebeli torna mellett az életben is társa vagyok Csillának gyermekeim és a Mebeto szülőanyának! Természetesen én is gyermekkorom óra írok verseket és oktatással (nyelv, sport, fogyasztóvédelem) foglalkozom.
Tóth Csilla édesanya vagyok, végzettségeim: alapozó mozgásfejlesztő, alapozó mozgásterapeuta, meseterapeuta, Mesebeli fejlesztő torna képző és előadó, szociálpedagógus- egészségnevelő. Én vagyok a 8 intelligenciát fejlesztő Mesebeli torna szülőanyja. Fejlesztési területem: Figyelemzavaros, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő, mozgásukban is ügyetlen, hiperaktív óvodás és iskoláskorú (5-12) éves gyermekek fejlesztése, terápiája (egyénileg is). Dominanciát ki nem alakított, iskolaéretlen óvodásokkal, diszlexia veszélyeztetett gyerekekkel, valamint óvodai-iskolai prevencióval, táboroztatással, szakmai vezetéssel, korrepetálással, nevelési tanácsadással és meseterápiával foglalkozom. De iskola-előkészítő foglalkozásokat is tartok Mebeto módszerrel és speciális alapozó terápiás és homloklebeny gyakorlatokkal.
Szabadban: az évszaknak megfelelő kényelmes ruházat, zárt cipő.
Teremben: tiszta ruha, hosszú nadrág, rövid ujjú póló, tappancsos zokni.
A kúszó- mászó tornagyakorlatok során a burkolat feldörzsölheti a gyerekek lábát. Ennek megelőzése érdekében a hosszú nadrág javasolt!
Ha pici seb található a gyermeken, kérem legyen szíves betapasztani és nekem jelezni!
Egyéb felszerelés: zsepi, kulacs víz
A szülőnek a vizsgálat során bent kell lennie!
A foglalkozásokon nem lehet bent a szülő.
A gyermeket csak és kizárólag az viheti el, aki a foglalkozásra hozta! Ha a gyermeket kísérő szülő jelzi, hogy más jön érte, akkor természetesen ettől eltekintünk.
A helyszínek előtt általában ingyenes parkolási lehetőség van.
Minden szünetben szervezünk többféle tematikájú táborokat óvodások és iskolások részére. A napközis táborok (8.00-16.00), félnapos táborok (8.00- 12.00) és az ovis táboraink (9.00- 12.00) tartanak.
Napközis táborok (8.00-16.00)
Mesebeli exatlon fejlesztő- és sporttábor
Iskola előkészítő- fejlesztő (okosító torna) napközis tábor
Fejlesztő (alapozó) és - sport napközis tábor
Félnapos táborok (8.00- 12.00 v. 9.00- 12.00)
Ovis mozgásfejlesztő (okosító-alapozó)- angol félnapos tábor (9.00- 12.00)
Iskola előkészítő- fejlesztő (okosító) félnapos tábor
Fejlesztő(alapozó) és - sport félnapos tábor
Iskola előkészítő és mozgásfejlesztő (okosító-alapozó) ovis félnapos tábor
A táborokról részletes leírás: Szolgáltatások-Táborok menüpontnál található.
A táborok csak megfelelő létszám esetén kerülnek megtartásra (minimum 10 fő).
Letölthető dokumentumok fejlesztéshez/ terápiához: Anamnézis lap Iskolaérettség adatlap Beszédészlelési- beszédértési adatlap Letölthető dokumentumok táborozáshoz: Tábori adatlap Szülői tájékoztató Általános tudnivalók
Nagyobb létszámú csoport esetében Budapest más kerületében is tartok foglalkozásokat!
Készpénz és átutalás: Kedvezményezett: Tóth Csilla Számlaszám: 1177322906967686 OTP Kérjük a megjegyzés rovatba feltüntetni a gyermek nevét és a tábor időpontját! Pl. Kiss József Exatlon 08.05.
Kérem szíveskedjenek az óra megkezdése előtt nyáron 5-10 perccel, télen pedig 10- 15 perccel korábban érkezni. Az órát pontosan kezdjük!
A foglalkozásokra minden esetben be kell jelentkezni, a megadott elérhetőségeken! A meghirdetett időpont előtt két nappal szíveskedjenek jelentkezésüket elküldeni. A foglalkozás napján csak 15 óráig tudunk hívásokat fogadni. Az órák csak megfelelő létszám esetén kerülnek megtartásra.
Ha bármilyen okból kifolyólag végül mégsem tudnak eljönni, kérem jelezzék a foglalkozás előtt! Küldjenek egy e-mailt (mesebelitorna@gmail.com), de üzenhetnek a Mesebeli torna- Mebeto Facebook oldalon is, vagy telefonálhatnak a 06-30/638-37-38 telefonszámra! Köszönöm.
Rákosmentén élő és dolgozó, környezetvédelemmel civil szervezetben is foglalkozó önkormányzati képviselőként és óvodai szülőtársként is megtapasztaltam, hogy Tóth Csilla milyen egyedi, hiánypótló foglalkozást hozott létre a bölcsődés, óvodás és iskoláskorú gyermekek számára. Örömmel tölt el, hogy ezt először a XVII. kerületben lehet kipróbálni! Csilla ez irányú szakmai végzettségekkel rendelkezik, az általam is látott foglalkozás, a Mesebeli Torna (röviden: MEBETO) fókuszában a környezetvédelem, egészségnevelés (testi-, lelki- és szellemi) és a 8 intelligencia fejlesztése áll. Csilla saját meséibe ágyazva építi be a hasznos-fontos környezetvédelmi témákat, problémákat. Az egész foglalkozáson érződik a felszabadultság és a gyerekek interaktív módon reagálhatnak a különböző mesebeli szituációkra. Egyedi módszerével megkönnyíti a gyermekek számára a környezettudatosság és a klímaváltozás befogadását. A mesebeli történetekben a gyermekek könnyebben befogadják a fontos információkat. Ezt még jobban elősegíti a jól megválasztott zene és a bábjáték, valamint a sok-sok mozgás. Észrevételem szerint az óvodás korosztály igen fogékony a környezettudatosságot fejlesztő MEBETO-ra. Véleményemmel teljesen egybevág a célkitűzésük: idejében el kell kezdeni a környezetvédelemről és a klímaváltozásról a gyerekek felvilágosítását, mert ők a jövő nemzedéke és ők tehetnek majd legtöbbet Földünk megmentéséért. Úgy gondolom, hogy a „Mesebeli Torna - MEBETO” nagy űrt tölt be a bölcsis-ovis- kisiskolás foglalkozások területén és mindenképpen helye van a gyerekek fejlesztésében, jól integrálható Rákosmente mostanában megújuló Környezetvédelmi Programjába is. Ezért is ajánlom minden nevelési intézménynek.
2018. május 2-án a fenntarthatósági héthez kapcsolódóan Tóth Csilla segítségével külsős támogatást kaptunk a környezettudatos szemlélet kialakításához. Közvetlen egyéniségével, gyermekközpontú feladataival, a tanulóinkkal könnyen teremtett kapcsolatot. A foglalkozás a környezetszennyezés káros hatásaira hívta fel a figyelmet, az óra végére pedig játékos, mozgásos formában ezek elkerülését, védelmét is megatapasztalhatták. A játékos feladatok elején a "bemutatkozós" játék megnyugtató volt, kihasználta az érintés fontosságát, a gyermeki személyiség felismerését célozta. A saját készítésű díszletparavánok, a felhasznált bábok segítették a diákokat, hogy érzékenyebbek legyenel és felelősen viszonyuljanak a környezetükhöz. A zenére végzett játékos mozgásformák a koordináció és a nagymozgások fejlesztését is szolgálták. A feladatok között megfelelő arányban volt az irányított beszélgetés és a tevékenykedtetés is A környezetvédelem fontossága és sokrétűsége illetve a felelősségvállaláshoz szükséges tudatosság a gyerekek számára a mese nyelvén könnyen érthetővé válik a program által. A foglalkozást ajánlom minden nagycsoportos és óvodás gyermeknek és az általános iskola 1. osztályos tanulóinak, mert segítségével a természetvédelem játékos formában tanulható.
Tóth Csillával 2018.04.27-én találkoztam először, egy rendkívül varázslatos, mesebeli csoportfoglalkozás alkalmával. Az általa kitalált mozgásra épülő, játékos torna remek terep a különböző gyermeki intelligencia területek fejlesztésére, az iskolához szükséges pszichikus funkciók megalapozására. Kedves, szeretetteljes, nyugodt személyiségével oldott hangulatot teremtett, a gyerekek azonnal elfogadták. Csilla a mesés - zenés készségfejlesztő foglalkozást mondókákkal, énekekkel, játékokkal színesítette, figyelembe véve ezáltal az óvodás korosztály fejlődésének legfőbb mozgatórugóit. A gyakorlatok közben csapatokat alakított ki ezáltel elősegítve bennük a szociális készségeket, problémamegoldás, konfliktuskezelés, együttműködés. Lehetőséget teremtett a visszahúzódóbb, gátlásosabb gyerekek számára, hogy oldódjanak, erősödjön önbizalmuk, felismerjék erősségeiket, ill. a harsányabb gyerekekre is pozitív hatással volt, hiszen alkalmazkodniuk kellett társaikhoz. A foglalkozás közben a gyerekek észrevétlenül szereztek új ismereteket, tapasztalatokat, ill. gyakorolták a meglévő készségeiket, képességeiket. A különböző korosztályok és különböző képességszinten lévő gyermekek egyaránt élvezték az "órát", örömmel vettek részt benne, figyelmüket végig képes volt fenntartani, újra és újra motiválni. Élményként élték meg, beleélték magukat a mesébe, miközben játszva tanultak. Sokféle szerepben és helyzetben, naponta tapasztaljuk a népmese, a dal, a játék, a tánc felemelő és megtartó erejét. Csilla újragondolt, korszerű és gyermekközpontú pedagógiai módszereket alkalmazva - a mesélés, mondókázás, szabad népi játék, örömteli éneklés beépítése a tanulási folyamatba-, kimeríthetetlen, tiszta, erő és örömforrást jelenthet minden gyerek, pedagógus és szülő számára.