Oktatási metodikánk nagyban különbözik az óvodában megszokottól. Nálunk nagy szerepet kapnak a logikus, gondolkodásközpontú feladatmegoldások, a gyermekek magabiztosságának növelése, a csoportba illeszkedés elősegítése, a szociális és mozgásos érettség, valamint részképesség területek fejlesztése. A gyermekek nagy része 6 évesen kezdik az iskolát, holott az idegrendszer 7 évesen érik meg erre a feladatra. A célunk az, hogy ezeket a területeket megcélozva felkészítsük a gyereket az iskolára. Az előkészítő foglalkozások célja, hogy felkészítsük a gyerekeket a zökkenőmentes iskolakezdésre. A gyerekek életkorának megfelelő módszerekkel, játékos, mozgásos feladatokkal, a nyolc intelligencia fejlesztésével készítjük elő az olvasás, írás és számolás későbbi tanulását, képességeik fejlesztését. Nálunk együttesen van jelen és egymást erősíti a mozgásos iskola-előkészítés és a kognitív, koncentrációt igénylő feladatlapokkal történő fejlesztés. Speciális homloklebeny tornagyakorlatokkal érünk el gyors és jelentős fejlődést a gyermekeknél!
Kiknek és ajánljuk? Milyen nehézségek előfordulása esetén? Figyelemzavar (nehezére esik figyelmét tartani vagy minden érdekli a környezetében, nehezen fókuszál egy dologra), megkésett beszédfejlődésű vagy sok beszédhangja hibás, nem szeret rajzolni, gyenge a grafomotorika, diszlexia, veszélyeztetettsége áll fenn, motiválatlan, feladattartása gyenge, kétkezes, nincs kialakult dominanciája, mozgás ügyetlen, elesik, mozgáskoordináció gyenge, kerüli a magasságot, mászókát, nem szeret hintázni, túlmozgásos, térben és időben nehezen tájékozódik, gátlásos, visszahúzódó, érzelmeit nehezen tartja kontroll alatt. Főbb fejlesztési területek: tanulási képességek fejlesztése, szókincsbővítés, mozgásfejlesztés, figyelemfejlesztés, észlelési- és gondolkodás fejlesztése, grafomotorika, szociális kompetenciák, tájékozódási képességek (térben és időben), testséma alakítása, beszéd-, és szövegértés, fonológiai tudatosság stb. A fejlesztés változatos, játékos formában, életkori sajátosságok figyelembevételével, egyéni fejlődési ütem mellett zajlik.
Az Okosító torna is a tanulást elősegítő és könnyítő csoportos (10-12 fő) fejlesztő foglalkozás, amely az alapozó terápia módszerére épül. A fejlesztés időtartama heti 2x60 perc. Itt a fő cél az idegrendszeri érés mozgás általi, játékos fejlődésének segítése az iskolaérettség elérése érdekében. A középpontban tehát a megelőzés, a mozgáskészség javítása áll, amely tervezett és az életkori sajátosságokat is figyelembe veszi. A jól megtervezett, felépített foglalkozások lehetőséget teremtenek az írás-olvasási-számolási nehézségek korrekciójára. Ezen túlmenően fontos megemlíteni, hogy ennek segítségével akár előkészülhetünk a későbbi sportmozgásokra is.
A Mesebeli torna (röviden MEBETO) egy egyedi, saját koncepció alapján felépített élménytorna! A Mebeto zenés élményórák során a nyolc intelligenciát kívánom fejleszteni. A foglalkozások fókuszában az érzelmi, értelmi, szociális és a környezeti intelligencia fejlesztése áll!
További információA meseterápia egy személyiségfejlesztő, önismeretet segítő módszer. Mi felnőttek és a gyerekek is történetekben élünk, történeteket hallgatunk és mesélünk egymásnak, közben pedig a saját történetünket éljük. A mesékkel való gyógyítást egyénileg és csoportosan is lehet alkalmazni. A terápia során a résztvevők kedvenc meséivel foglalkozunk, ezeket dolgozzuk fel. A mesék is történetek, a meseterápia abból indul ki, hogy minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja, azaz mindenkinek van egy saját meséje. A nehezen kommunikáló gyermeket is szóra lehet bírni a mese segítségével. A foglalkozások alkalmával, egyesével elemezzük végig minden csoporttag meséjét, úgy, hogy azt a többiek is kiegészítik saját meglátásaikkal.
Terápiás iskolaérettség mozgásvizsgálat fejlesztéshez - az idegrendszeri érettség feltérképezése - kognitív funkciók: érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezés, gondolkodás, képzelet megfigyelése - csecsemőkori reflexek leépülésének ellenőrzése - egyensúlyi reakciók vizsgálata - mozgásvizsgálat - testvázlat, térbeli tájékozódás, lateralitás ellenőrzése - taktilis terület felmérése - ritmusvizsgálat - az aktuális fejlettség felmérése - szülők, védőnő, tanítónő véleményének értelmezése - javaslatok az otthoni fejlesztéshez és a terápia/ fejlesztés megkezdéséhez
Mesebeli exatlon sportfoglalkozásainkon a gyerekek megismerkedhetnek izgalmas versenypályákkal és többféle mozgásformával (futball, kosárlabda, vödörlabda, röplabda, zumba, mozgás- és képességfejlesztő foglalkozások). A sportolás mellett izgalmas szabadtéri ügyességi játékokat végzünk. Havonta díjazzuk a helyezetteket. A legjobbak érmet kapnak.
A Zöld Mesebeli torna foglalkozások fókuszában a környezeti nevelés áll.
Célunk a környezetvédelem, azaz egyfajta felelősségtudat átadása, mely cselekvésre ösztönöz.
A Mebeto alatt fontos, hogy a gyermekek felfigyeljenek a természet szépségére, érezzék a felfedezés örömét, izgalmát, amikor új, ismeretlen dolgokkal találkoznak, és kialakuljon bennük az együttérzés, a sajnálat, a csodálat és a szeretet érzése. A Zöld Mebeto foglalkozások több témát dolgoznak föl. Mindegyik témát külön mesével, díszlettel és egyedi zenei szerkesztéssel készítettük.
Programkínálat:
Szeptember- Autómentes nap, Az ózon világnapja, Népmese napja
Október- Állatok napja, Földünkért világnapja
Február- Vizes élőhelyek világnapja
Március- Víz világnapja, Vadvédelmi világnap, Energiatakarékossági világnap, Fogyasztóvédelmi világnap, Boldogság világnapja
Április- Föld napja, Egészség Világnapja, Méhek napja, Emberszeretet Világnapja
Május- Madarak és Fák Napja és az Állat- és növényszeretet napja, Nemzetközi Klímaváltozási nap,
Június- Környezetvédelem Világnapja és az Óceánok világnapja